به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی!
وبلاگ تفریحی پرستوی مهاجر
بهترین وبلاگ تفریحی و سرگرمی مهاجرین افغانی (پرستوی مهاجر)

پیام مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی

الحاج شیخ محمد اسحاق فیاض(مدظله العالی)

 بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها وَ إِذا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ (النساء،58)
ملت  مسلمان افغانستان! اکنون  که در آستانه  دوره سوم انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی که در روز 16 حمل 1393 برگزار خواهد شد قرار داریم. شرایط بسیار حساس و سرنوشت ساز است؛ زیرا با برگزاری انتخابات سالم ثبات وامنیت، وحدت گروه‌های سیاسی وحقوق اقلیت ها تأمین خواهد شد. دشمنان اسلام وافغانستان توطئه‌ها و نقشه‌هایی دارند، که این حق را ازمردم سلب نماید وکشور را به سوی بی‌ثباتی وبحران وتنش بین جریان‌های سیاسی سوق دهند، ولی شما ملت بیدار وهوشیار با حفظ وحدت و برادری وحضور پرشور در پای صندوق های رأی این دسیسه وتوطئه را خنثی خواهید نمود . لازم می‌دانم چند نکته را خدمت شما مردم متدین یادآورشوم:
1. انتخابات یک وظیفه شرعی وملی است و بر تمام افراد واجد شرایط لازم است که بااحساس مسئولیت دراین امر سرنوشت ساز ملی که حاصل خون میلیون‌ها شهید ملت مجاهد افغانستان است شرکت نمایند.
2. ملت مسلمان ! رأی شما تعیین کننده و سرنوشت ساز است و با برگه¬های رأی شما دولت آینده تعیین می‌شود.بنابراین، درانتخاب خود دقت وحساسیت لازم را به کار ببرید و به نامزدی رأی دهید که متدین ومعتقد به ارزش‌های اسلامی ودینی باشد، تا بتواند از این ارزش‌ها پاسداری وحراست نمایند. به کسی رأی دهید که سابقه نیک، شجاعت، درایت  داشته باشد وشخصیت متواضع و دلسوز و مهربان و پرتلاش که در فکر تامین آسایش و معیشت مردم باشد و بداند که هر یک از آراء مردم مسئولیتی سنگین ایجاد می‌کند را انتخاب نمایید.
3. دولت ودست اندرکاران برگزاری انتخابات نیز مسئولیت سنگین ملی دارند که با امانت‌داري كامل از آراء مردم به درستی حراست نمایند واجازه ندهند که به آراء مردم  دست برد زده شود و برخلاف خواست شان جهت داده شده و ضایع شود.همچنین نیروهاي امنیتی وپولیس و ديگر دستگاه‌هاي حافظ امنيت، نیز مسئولیت دارند كه فضاي سالم و باز و آرام را براي مردم تأمين نمایند ، تا شهروندان بتوانند فرد دلخواه خود را انتخاب نمایند.
4. به همه‌ مردم مسلمان افغانستان اعم از شیعه وسنی و بويژه جوانان عزيز كه  نقش‌ مهمی دراين حادثه‌ي ملی خواهند داشت،سفارش مي‌كنم كاملاً هوشيار باشند، با حفظ وحدت وبرادری واحترام به همه نامزدان از هرگونه رفتار و گفتاراهانت آمیز و تفرقه افکن و تحريك‌آميز در ایام تبلیغات انتخاباتی پرهيز كنند.بعد از انتخابات رئيس جمهور منتخب، رئيس جمهور همه‌ي ملت افغانستان است. همه ملت  از جمله رقيبان ديروز بايد يكپارچه از او حمايت و به او كمك كنند. بي شك اين نيز امتحاني الهي است كه موفقيت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب كند.
در پایان ازخداوند متعال هدايت و رحمتش را براي اين ملت مسألت مي‌كنم و به ارواح طيبه‌ي شهيدان عزيز درود مي فرستم.
 
والسلام عليكم و رحمةالله وبرکاته محمد اسحاق ال فیاض- النجف الاشرف

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط علیرضا احمدی
آخرین مطالب